Kui sa saaksid täna ajakapsli maha matta, mida sa sinna sisse paneksid?

lush-4000

Tühjad plastpakendid, mis pärast kasutamist lähevad prügimäele? Teisalt, oli 2015. aastal šampooni- ja juuksepalsami äri väärt peaaegu 35 miljardit dollarit, mille tulemusena sattus prügimäele lugematu arv plastikpudeleid, mis jäävad sinna seniks, kuni need ära lagunevad või üleliigse pakendamise ajastut uurivad tulevikuarheoloogid need üles kaevavad. Plastikul kulub lagunemiseks vähemalt 450 aastat, mistõttu viimane variant kõlab tõenäolisemalt.
Turundusmaailmas on plastikul ja teistel pakkematerjalidel muidugi oluline roll. Üleliigsed karbid, kihid ja sitsid-satsid on säravad ja visuaalsed; need paistavad silma ning teevad toote asjatult kallimaks. Ilmselgelt on see unistuste olukord, kui sina oled see, kes kasumi koju viib. Kliendi või kogu meie planeedi jaoks pole see aga üldse mitte nii täiuslik.
Tahked pakendita tooted on hea alternatiiv.
Vahemikus jaanuar 2015 kuni jaanuar 2016 üle maailma müüdud tahked šampoonid aitasid kaasa sellele, et 15890925 plastikpudelit jäi valmistamata. Need reisisõbralikud pakendita tahked šampoonid on täis eeterlikke õlisid, nii et sa saad sama raha eest oma kiharaid kauem poputada, sest iga tükk kestab kuni 80 pesu – ligikaudu kolm korda kauem kui pudelišampoon.
Kliendid on hakanud nõudma pakendite vähendamist, mis on tootjate jaoks positiivne väljakutse. Plastikpakenditega seotud prügi sattus 2013. aastal Suurbritannia prügimägedele ligikaudu 2260 tonni ja valitsuse statistika kohaselt taaskasutati või töödeldi sellest ümber ainult 31,6 protsenti. Praegu on Lushi toodetest 35 protsenti pakendita, mis tähendab, et 2015. aastal hoiti ainuülsi tahkete kehavõiete tootmisel kokku 17000 kg pakendeid.
„Pakendid on pahad ja me oleme juba liiga kaua pidanud neid ülemäärasel hulgal kasutama. Nüüd, kus tõelised rahalised ja keskkondlikud kahjud hakkavad ilmsiks tulema, nõuavad kliendid tootjatelt ja edasimüüjatelt pakendite vähendamist. Firmad, nagu meie oma, peavad mõtlema kastist väljapoole ja pakkuma klientidele innovaatilisi lahendusi, mis lubavaid neil osta tõeliselt pakendivabu tooteid,”ütleb Mark Constantine, Lushi kaasasutaja.
Vedeliku tahkeks muutmine võib olla ülesanne, millega saab hakkama ainult Willy Wonka, aga see protsess toob tihti kaasa mitmeid kasulikke külgi. Pakendita toodete leiutamine (ja taasleiutamine) käib käsikäes nende isesäilivaks muutmisega, mis tähendab, et tooted säilivad ohutu ja värskena ka ilma sünteetiliste säilitusaineteta. Asendades vee toatemperatuuril tahkuvate ainetega, nagu näiteks õiglasest kaubandusest pärit kakaovõiga, pärsib see bakterite levikut.

Hea pakend

lush-40001

Isegi, kui sa tellid pakendita tooteid internetipoest, ei pea sa pettuma. EcoFlo, mille sisse tooted pakitakse, on tegelikult söödav (kuigi mitte väga maitsev). Seda tehakse kartulitärklisest, mis on krõpsutööstuse kõrvalprodukt. Need lihtsad tükikesed lagunevad vees ja mullas kiiresti. Nende tootmiseks läheb vaja 23 protsenti vähem energiat kui popkorni tegemiseks ning Bruneli ning Humberside’i ülikoolides läbi viidud uuringud näitavad, et need kaitsevad tooteid transpordi ajal paremini kui nende polüstüreenist sugulased. Sellised loodussõbralikud ideed juhivad ka innovatsiooni praegu pakendatud toodete edasiarendamiseks.
Lush kogub üle maailma tagasi nende juurest ostetuid musti plastpotsikuid. Kui sa oled kasutanud ära viis musta potsikusse pakendatud Lushi toodet, võid sa need puhtana tuua oma kohalikku Lushi poodi, et saada tänutäheks värske näomask. Mustad potsikud puhastatakse seejärel korralikult ja purustatakse Lush Green Hubis Dorsetis, kus neist tehakse kuulikesed, mis kuumutatakse ja vormitakse uuteks mustadeks potsikuteks. Eelmisel aastal toodi Poole’i tagasi veidi alla 375 000 potsiku, aga see on ainult väike osa kõigist toodetavatest mustadest potsikutest. Tuues tagasi enda kogutud potsikud ümbertöötlemiseks, aitad kaasa nõiaringi lõpetamist, nii et igal mustal potsikul oleks rohkem elusid kui kassil.

lush-40002

Isiklikul tasandil taaskasutamine on samuti oluline, see aitab mõelda suuremalt. Klientidel on võimalus muuta tootjate suhtumist ja parandada olukorda kogu kosmeetikatööstuses. Taaskasutus ja ümbertöötlemine on keskkonnahoidlik tegevus, mis säästab Maad.

Lush kauplus